ORGANIZACIJSKA STRUKTURA MINISTARSTVA FINANCIJA
Za obavljanje istovrsnih, srodnih i međusobno povezanih upravnih i drugih stručnih poslova iz djelokruga Ministarstva za koje je potreban određen stupanj samostalnosti u upravljanju, a opseg poslova za svaku od njih zahtjeva najmanje tri izvršitelja s tim što se u taj broj ne uračunava rukovoditelj ustrojbene jedinice postoje slijedeće temeljne ustrojbene jedinice:
1. Kabinet ministra; 2. Sektor za fiskalni sustav, proračun, zajedničke i opće poslove; 3. Sektor za riznicu. Kabinet ministra i Sektor za fiskalni sustav, proračun, zajedničke i opće poslove formirane su kao temeljne ustrojbene jedinice bez unutarnjih ustrojbenih jedinica. Sektor za riznicu se obrazuje kao temeljna ustrojbena jedinica sa unutarnjim ustrojbenim jedinicama u svom sastavu.
Kabinet ministra
Kabinet ministra, kao temeljna ustrojbena jedinica unutar Ministarstva, obavlja poslove koji su neposredno vezani za službene potrebe ministra:priprema materijale, prijedloge i mišljenja u svezi s realiziranjem programa aktivnosti ministra; obavlja poslove koji se odnose na pripremu i praćenje ostvarivanja programa rada Ministarstva i izradu izvješća; pribavlja dokumentaciju i materijale od organizacijskih jedinica i samostalnih izvršitelja u sastavu Ministarstva; osigurava pravodobnu dostavu materijala za Vladu i Skupštinu; obavlja organizacijske pripreme za sjednice stručnog kolegija i prati provedbu zaključaka kolegija; obavlja organizacijske pripreme za održavanje sastanaka koje organizira ministar; obavlja prijem materijala sa sjednica Vlade, Skupštine i drugih tijela Županije i prati realizaciju zaključaka Skupštine i Vlade koji se odnose na Ministarstvo; obavlja poslove koji se odnose na komunikaciju Ministarstva s medijima i prezentaciju aktivnosti Ministarstva; priprema istupe ministra i rukovodnih državnih službenika Ministarstva u javnosti; obavlja poslove vezano za provedbu Zakona o slobodi pristupa informacijama u Federaciji BiH; obavlja poslove koji se odnose na davanje stručnih mišljenja i savjeta ministru o pitanjima od značenja za projekcije i prognoze proračunskih agregata, analizu i planiranje fiskalne politike na razini Županije i planiranje proračuna Županije; obavlja poslove koji se odnose na izradu analiza, izvješća, informacija i drugih stručnih i analitičkih materijala za ministra, daje mišljenja ministru o zaduženjima i garancijama Županije, te mišljenja o plasmanu sredstava od privatizacije, kao i mišljenja o drugim pitanjima iz djelokruga Ministarstva koja zatraži ministar; obavlja druge stručne i administrativne poslove za službene potrebe ministra.
Sektor za fiskalni sustav, proračun, zajedničke i opće poslove
Sektor za fiskalni sustav, proračun, pravne, zajedničke i opće poslove kao temeljna ustrojbena jedinica unutar Ministarstva obavlja poslove koji se odnose na: - pripremu i izradu srednjoročnog makrofiskalnog i makroekonomskog okvira ; - praćenje i analizu višegodišnjih fiskalnih ciljeva Vlade Županije Zapadnohercegovačke i analizu indikatora trenutne fiskalne pozicije Županije, fiskalnu održivost i odluka i aktivnosti koje mogu utjecati na ekonomski ili fiskalni izgled i njihovu realnost; - praćenje svih relevantnih informacija i podataka drugih institucija od značaja za točnost u izradi makroekonomskih projekcija , kao i izmjene i zakona i drugih propisa koje mogu utjecati na proračun, odnosno financijske operacije Vlade Županije; - procjenu i analizu utjecaja fiskalnih ciljeva na sadržaj i sustav izdataka po oblastima ili strateškim oblastima i njihovih politika i ocjenu realnosti fiskalnih ciljeva i održivosti; - izradu smjernica i instrukcija prema korisnicima proračuna i vanproračunskim korisnicima i analizu njihovih zahtjeva; - davanje sugestija pri izradi proračuna; - izradu propisa vezanih za proračun; - komunikaciju s proračunskim korisnicima i davanje prezentacija i instrukcija iz srednjoročnog makroekonomskog planiranja proračuna, i sa nižim razinama vlasti; - praćenje makroekonomskih parametara i utjecaj prognoza na prihode, efekte zakona i njihovih izmjena na pojedine prihode; - suradnju s nadležnim poreznim organima; - suradnju sa predstavnicima međunarodnih financijskih institucija po pitanjima iz makroekonomskog okvira; - pripremu proračunske dokumentacije; - izradu tekućeg proračuna Županije u svim fazama i analitičkih materijala i informacija na temelju prikupljenih relevantnih podataka od drugih organa i institucija za pripremu i izradu proračuna u okviru proračunskih sredstava; - izradu prijedloga odluka o odobravanju izdvajanja sredstava iz tekuće zalihe proračuna i drugih odluka za korištenje sredstava proračuna, sukladno zakonu o izvršavanju tekućeg proračuna; - praćenje izvršenja tekućeg proračuna i analizu ponašanja proračunskih korisnika o utrošku odobrenih sredstava; - analizu i usporedbu izvršavanja proračuna sa usvojenim proračunom i danim smjernicama i srednjoročnim okvirima; - praćenje, analizu i usporedbu provedbe programa proračunskih korisnika i vanproračunskih korisnika i predlaganje odgovarajućih rješenja; - pripremu informacija i dokumentacije za eventualnu izradu rebalansa proračuna; - izradu prednacrta, nacrta i prijedloga zakona i drugih propisa i općih akata iz djelokruga Sektora; - pravnu obradu prednacrta i nacrta zakona, drugih propisa i općih akata koje izrađuju ostale temeljne ustrojbene jedinice, svatko o pitanjima iz svoje nadležnosti i davanje pravnih objašnjenja, ugovora, sporazuma i drugih općih akata čije prednacrte pripremaju ostale ustrojbene jedinice u pitanjima iz svog djelokruga u pogledu pravne forme; - izradu prednacrta i nacrta općih akata kojima se uređuje radno-pravni status državnih službenika i namještenika u Ministarstvu: - izradu pojedinačnih akata o pravima, dužnostima i odgovornostima državnih službenika i namještenika iz radnog odnosa u Ministarstvu i drugih rješenja koja donosi ministar; - obradu svih pitanja koja se odnose na objavu internog ili javnog oglasa u svezi s popunom radnih mjesta državnih službenika ili namještenika u Ministarstvu; - rješavanje o zahtjevima državnih službenika i namještenika iz radnog odnosa; - pripremu objašnjenja i odgovora po pitanjima iz radnog odnosa u pokrenutim postupcima, planiranje godišnjih odmora i rješavanje jednostavnijih upravnih stvari iz oblasti prava i obveza iz radnog odnosa; - pripremu plana javnih nabava u Ministarstvu i provedbu odgovarajućih postupaka i procedura za javne nabave; - izdavanje, tiskanje, raspačavanje, povlačenje iz uporabe, zamjenu i maloprodaju županijskih biljega; - obavljanje poslova vezanih za materijalno-financijsko poslovanje Ministarstva; - pripremu podataka za obračun i isplatu plaća i naknada i drugih naknada za uposlene u Ministarstvu; - obavljanje poslova uredskog poslovanja; - provedbu propisa o kućnom redu i obavljanju službe osiguranja u Ministarstvu : - poslove telefonske centrale; - održavanje opreme i instalacija službenih prostorija; - pripremu i posluživanje kave, čaja i osvježavajućih napitaka za potrebe rada Ministarstva; - održavanje čistoće službenih prostorija; - pripremu odgovarajućih podataka, izvješća i analiza o svim pitanjima iz djelokruga Sektora; - druge poslove utvrđene planovima i programima rada.
Unutarnje ustrojbene jedinice
Za obavljanje poslova iz djelokruga Sektora za riznicu kao temeljne ustrojbene jedinice u kojoj postoje više vrsta poslova koji čine samostalnu cjelinu i čije obavljanje zahtjeva posebne ustrojbene cjeline i posebno upravljanje, a opseg poslova svake unutarnje jedinice zahtjeva najmanje tri izvršitelja s tim da se u taj broj ne uračunava šef unutarnje ustrojbene jedinice, obrazuju se slijedeće unutarnje ustrojbene jedinice: 1. Odsjek za javne prihode; 2. Odsjek za izvršavanje proračuna i izvješćivanje; 3. Odsjek za centralizirani obračun plaća i naknada; 4. Računovodstvo.
Samostalni izvršitelji
Za obavljanje poslova i zadataka koji se po propisima nalaze u djelokrugu Ministarstva i koji čine samostalnu cjelinu, a nema potrebe da se za njihovo obavljanje ustanovljava ni temeljna niti unutarnja ustrojbena jedinica niti se obavljanje tih poslova može predvidjeti u okviru neke od predviđenih ustrojbenih jedinica, a za obavljanje tih poslova potreban je samo jedan izvršitelj, predviđaju se samostalni izvršitelji nad čijim radom nadzor obavlja ministar i to: 1. Tajnik Ministarstva; 2. Savjetnik ministra; 3. Stručni savjetnik za poslove interne revizije proračunskih korisnika – interni revizor.
DJELOKRUG
Ministarstvo obavlja upravne i druge stručne poslove koji su mu Zakonom o županijskim ministarstvima i drugim tijelima županijske uprave (''Narodne novine Županije Zapadnohercegovačke'', broj: 9/04 i 9/06) stavljeni u nadležnost i to: obavlja upravne i druge stručne poslove koji se odnose na porezni sustav i poreznu politiku Županije, sustav doprinosa, pristojbi i drugih dadžbina i igara na sreću, sustav financiranja javnih potreba, proračun Županije, monetarno-kreditni i bankarski sustav, vrijednosne papire, sustav osiguranja imovine i osoba, financijsko poslovanje i računovodstveni sustav pravnih i fizičkih osoba, dugove i potraživanja Županije, sredstva solidarnosti, obračunski sustav, sustav plaćanja, platni promet, investicije koje se investiraju iz sredstava Županije, inspekcijske poslove iz ovlasti Županije koji se odnose na poreze, doprinose, pristojbe i druge javne prihode, nadzor nad priređivanjem igara na sreću i drugih zabavnih igara, kao i druge poslove za koje je mjerodavno.
NADLEŽNOST
Ministarstvo je nadležno za: • principe porezne politike, taksi i priprema propisa iz ovih oblasti; • uspostavljanje odnosa s međunarodnim i domaćim financijskim institucijama; • pripremu Proračuna i završnog računa proračunskih korisnika Županije; • koordiniranje aktivnosti za osiguranje proračunskih sredstava Županije Zapadnohercegovačke; • izvršavanje Proračuna i staranje o financiranju institucija Županije; • upravljanje novčanim sredstvima i održavanje Jedinstvenog Računa Riznice; • uspostavljanja računovodstvenih operacija institucija županije; • razvoj i održavanje financijskog informacijskog sustava; • propisivanje i provođenje internog nadzora proračunskih korisnika; • upravljanje imovinom u vlasništvu institucija županije; • obavljanje i drugih upravnih i stručnih poslova utvrđenih zakonima i drugim propisima.
|